11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ögrenciler siyaset bilimi ve uluslararası iliskilerde arastırma tasarımının prensiplerini tartısabilirler.
  • Ögrenciler kantitatif ve kalitatif çalısmaların ana özelliklerini tanımlayabilirler.
  • Ögrenciler hipotez formüle edip ilgili verileri bulabilirler.
  • Ögrenciler var olan literatürü inceleyebilir ve literatür taramaları yazabilirler
  • Ögrenciler hipotezleri siyaset biliminde uygulanan farklı yöntemleri kullanarak test edebilir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş-dersin tanıtımı
2 Bilimsel araştırma nedir? McIntyre (2005) p. 15-30. 31-47.
3 Araştırma sorusu ve mevcut literatürün incelenmesi Kumar (2005) p. 40-49, 30-38.
4 Kantitatif ve kalitatif yöntemler arasında seçim Manheim et al. (2005) p. 308-315.
5 Hipotez ve Değişkenler Manheim et al. (2005) p. 13-24. McIntyre (2005) p. 49-70.
6 Midterm I
7 Farklı veri çeşitleri Pennings et al. 2006 p. 55-59.
8 Veri setlerini incelemek Kumar (2005) 247-262.
9 Anket Araştırması McIntyre (2005) p. 150-190. Smith, Tom W. and Frederick D. Weil. 1990. "Finding public opinion data: A guide to sources." Public Opinion Quarterly 54(4): 609-626.
10 Tarihsel Araştırma ve Deneyler Gray et al. 2007. Chapters 11 and 12.
11 Midterm II
12 Söylem Analizi ve görüşme tekniği Gray et al. 283-304. Matthews and Ross (2010) p. 219-233.
13 Arastırma metnini yazmak, sunum teknikleri ve etik sorunlar Matthews and Ross (2010) p. 71-86. Manheim et al. (2005) p. 366-380.
14 Sunumlar
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıdaki kitaplar, power point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Bireysel araştırmaların dışsal geçerlilik kriterini sağlaması için internet kaynaklarının kullanılması. Yazma stilleri ve düzeltme için internet kaynaklarının kullanılması. (yukarıda belirtilmektedir) Siyaset Bilimi ile ilgili diğer tüm kitaplar İEU kütüphanesinde mevcuttur.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
    Toplam
98

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010